Showing posts with label Emma J 7s2. Show all posts
Showing posts with label Emma J 7s2. Show all posts

Tuesday, 11 December 2012

orm i badrummet


Den här ormen skapade en stor chock när ett par upptäckte den slingra runt på deras toalett i deras hus i Skottland. Dom kontaktade det skottska SPCA, som räddade den slingrande reptilen och gav henne smaknamnet Lulu.

Dom tror att ormen rymt från en granne och kommit in genom en springa i väggen bredvid toalettröret.

Lulu tas nu omhand medans hon väntar på att återförenas med sin ägare. Skottska SPCA´s överinspektör ” hon är väl utfodrad och i bra skick, så vi är säkra på att någon saknar henne ” säger hon.
 

 

Tuesday, 4 December 2012

Storbritanniens kungapar väntar barn


Hertigen och hertiginnan av Cambridge, William och Catherine, har meddelat att de väntar barn. Medlemmar av den kungliga familjen och hertiginnans familj, Middletons, säger att de är mycket glada över nyheten.

Eftersom de gifte sig 2011, har många människor undrat när kungaparet ska bilda familj.

Det har ännu inte bekräftats om det är en pojke eller flicka, och det nya kungabarnet kommer bli den tredje i rad att ärva tronen.
källa : http://www.bbc.co.uk/newsround/20585571

De tre stora företagen google, amazon och starbuks får kritik


Tre stora företag - Google, Amazon och kaféet Starbucks - står i centrum för att det betalar för lite skatt så människor i Storbritannien får betala mer.

Alla måste betala skatt, för att hålla saker som sjukhus och skolor igång. Det är oftast från lönen de tar pengarna men hur mycket du betalar beror på vad eller hur mycket du tjänar.

Det är samma för butiker och företag i Storbritannien som måste betala bolagsskatt baserad på hur mycket pengar de tjänar. Men kritiker säger att dessa tre företag inte betalar särskilt mycket skatt jämfört med vad de tjänar.

I en rapport i dag, har experter sagt att regeringen måste göra mer för att se till att dessa tre stora företag inte kan komma undan med att betala så lite skatt.

 

Monday, 3 December 2012

David Beckham


David Beckham

 

Den 37 åriga mittfältaren, som spelat i Amerika de senast 6 säsongerna, säger att han vill ha en sista utmaning innan hans karriär tar sitt slut.

Än har ingen lyckats avslöja den tidigare manchester United och Real Madrid spelaren om till vilket lag han vill gå till

Men en talesman har sagt att förmodligen inte planerar att spela i något amerikanskt lag.

Beckham gick till manchester United redan när han bara var 14 år gammal, och det slutade med att han spelade 398 matcher med cluben, van 6 premier league titlar och champions league.

Han gick över till Real Madrid för 25 miljoner pund i ett avtal som sattes 2003, i ligan vann han La Liga titeln 2007, bara veckan innan han skulle flytta till Amerika.

Han vann MLS cup år 2011 med sin nya klubb LA Galaxy, och han blev röstad som bästa spelaren av alla supportrar den säsongen.