Showing posts with label Amanda 7s2. Show all posts
Showing posts with label Amanda 7s2. Show all posts

Tuesday, 4 December 2012

William och Catherine!


Hertigen och  hertiginnan av Cambridge, William and Catherine meddelade att de väntar barn.

Dom gifte sig 2011, många människor har undrat när de ska skaffa en egen familj.

Dom har blivit informerade om att det spelar ingen roll om det är en flicka eller en pojke.

Barnet kommer att bli trea i  linje till tronen.

En talesman sade att hertiginnan gick till ett sjukhus i London med graviditetsillamående.

Catherine väntas stanna på sjukhuset i flera dagar så läkaren kan se att allt är bra.
 

Monday, 26 November 2012

Road built round house in China after owners won't move!




The house is in the city Wenling, China, where officals have demolished a neighbourhood to make  way for a new motorway.

But the couple living in this house refused to budge - saying they weren't offered enough money to go.

" I just want  them to build a another house  for me" said the homeowner Luo Baogen

"They can build a house of the same size somewhere else and get it decorated as my house."

The money Mr Luo was offered was only about three times less than he did spent on buying the house.

Mr. Lou said that the water and the electricity are still flowing.

He also said he and his wife sleep  in separate parts of the home - to stop anyone from trying to knock down a part of it.

The road hasn't been opened to traffic yet.

Situations like this aren't uncommon in China.

The city of Wenling is developing the area by building a train station, businesses, hotels, shopping malls and factories.

Lone house in Wenling, China

 

Thursday, 22 November 2012

David Beckham


DAVID BECHAM SKA LÄMNA LA GALAXY.

Tidigare lagkaptenen David Beckham säger att han vill sluta i La Galaxy efter  Major League Soccer Cup finalen den första December.

Den 37-årige mittfältaren, som spelade i Amerika under de senaste 6 säsongerna, säger att han vill ha en sista utmaning före slutet av sin karriär.

Det  har inte avslöjas där den tidigare Manchester United och Real Madrid spelare vill lämna. Men en språkperson har sagt att han  "inte har någon plan att lämna".

David började i Machester United när han var 14 år gammal, och fortsätta med att göra 398 framträdanden för en klubb, vann 6 premier League titlar och champion League.

Han flyttade till Real Madrid i 2003, vann  la liga titeln i  i 2007 och veckan efter flyttade han till Amerika.

Han vann MLS CUP i 2011 med La galaxy och röstades  fram som bästa spelaren av supportrar i den säsongen.

Vad är nästa drag  för Beckham? 

Han uteslutade Australien för sitt nästa drag, men David är tystlåten om var han vill sluta sin karriär .
Hello! My name is Amanda :)